
20 Mayıs Dünya Arı Günü nedeniyle, Şile Arıcılık Merkezinde etkinlik düzenlendi. Programa Şile Belediyesi Başkan Vekili Sacit Terzi, Şile İlçe Tarım ve Orman Müdürü Ramazan Konuşkan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Veteriner Hizmetleri Müdür Yardımcısı Fahrettin Cerrahi, S.S. Şile Arıcılık ve Arı Ürünleri Tarımsal Kalkınma Kooperatifi Başkanı Ahmet Can, arıcılık kooperatifleri üyeleri, muhtarlar ve üreticiler katıldı.
Etkinlikte bir konuşma yapan Şile Belediyesi Başkan Vekili Sacit Terzi, arı üreticilerine her zaman kapılarının açık olduğunu ve özellikle kadın üreticileri desteklerini ifade ederken, Şile İlçe Tarım ve Orman Müdürü Ramazan Konuşkan da arı üreticilere bakanlık tarafından sağlan desteklerden bahsetti.
S.S. Şile Arıcılık ve Arı Ürünleri Tarımsal Kalkınma Kooperatifi Başkanı Ahmet Can da arıcılığın geleceği, üreticilerin desteklenmesinin öneminden bahsederek, Şile’de coğrafi işaretli kestane balı için festival düzenlemek istediklerini, kurumlardan ve özellikle belediyeden destek beklediklerini söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Veteriner Hizmetleri Müdür Yardımcısı Fahrettin Cerrahi yaptığı konuşmada; İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak üreticilere yönelik çalışmalar, verilen yem destekleri başta olmak üzere kırsal kalkınmaya yönelik projeler hakkında bilgilendirmelerde bulundu.
Program, Şile Belediyesi tarafından üreticilere dağıtılan arı maskesi, arıcı kıyafetleri ve körük dağıtımıyla tamamlandı.